Author Topic: Testosteron meer dan alleen een machohormoon.  (Read 145 times)

28 January 2012, 07:19:13
  • Forumbeheerder
  • MTF
  • Free hugs!
http://www.kenniscentrumpsychologie.nl/Nieuws/Testosteron-meer-dan-alleen-een-machohormoon.html

Het mannelijke hormoon testosteron leidt niet alleen tot machogedrag en agressiviteit. Mannen die na een wedstrijdje met een andere man veel extra testosteron aanmaken, flirten daarna meer wanneer zij een onbekende vrouw tegenkomen. Dat blijkt uit recent gepubliceerd onderzoek van psycholoog Leander van der Meij, die op 12 januari promoveert aan de Rijksuniversiteit Groningen.

...Het blijft de vraag wat er eerst is: het verlangen naar een vrouw, of een verhoogd testosteronniveau...
Man stands in his own shadow and wonders why it's dark. - Zen proverb.
28 January 2012, 12:58:29
Reply #1
  • Algemene moderator
  • Vrouw
  • Ik2.0[beta]
Misschien meer: het verlangen om te scoren. Mannen willen niet voetballuh, mannen willen doelpunten maken.
Life's a bitch and then you become one...
28 January 2012, 12:59:33
Reply #2
  • Meisje
  • MTF
  • Hoi ik ben Marissa :)
Ik word van testosteron alleen maar naar en nerveus, rotspul.
28 January 2012, 13:56:30
Reply #3
  • Marlies
  • MTF
28 January 2012, 15:46:59
Reply #4
  • Algemene moderator
  • Vrouw
  • Ik2.0[beta]
28 January 2012, 16:33:05
Reply #5
  • Meisje
  • MTF
  • Hoi ik ben Marissa :)
28 January 2012, 16:41:54
Reply #6
  • Transgender
..
Heeft niets te maken met dit draadje, maar Sasha wat zie je er leuk uit, mooie foto!!!  :D :D :D :D :D :D :D :D
it doesn’t feel right and if something doesn’t feel right, it probably isn’t.
28 January 2012, 18:20:49
Reply #7
  • Forumbeheerder
  • MTF
  • Free hugs!
..
Heeft niets te maken met dit draadje, maar Sasha wat zie je er leuk uit, mooie foto!!!  :D :D :D :D :D :D :D :D

Danki! :D :-*
Man stands in his own shadow and wonders why it's dark. - Zen proverb.
28 January 2012, 19:03:42
Reply #8
  • Anders
Testosteron is niet alleen een geslachtshormoon. Ik zie het meer als een typisch survival of the fittest hormoon. Je hebt het namelijk ook nodig om spieren aan te maken en te helpen herstellen. Iedereen heeft dus testosteron nodig. En hoe meer een man er van heeft hoe sterker hij zal zijn en hoe meer kans hij heeft op overleven en voortplanten en zijn nageslacht dus ook. Hormonen zijn veel ingewikkelder dan de meeste mensen denken. Ze hebben op zo veel dingen invloed. Op hoe je lichaam functioneert maar ook je geest en je emoties. Het is een heel geschipper om de juiste balans te vinden.
28 January 2012, 19:15:12
Reply #9
  • Algemene moderator
  • Vrouw
  • Ik2.0[beta]
Ook de bijnieren en ovaria produceren kleine hoeveelheden testosteron. Een deel van de lamheid van m->v T's onder HRT is te verklaren doordat cypro en spiro niet alleen de aanmaak van testosteron in de testes platleggen, maar ook de aanmaak in de bijnieren (en daarbovenop nog de werking van aanwezig testosteron blokkeren). Zouden biovrouwen geen testosteron hebben, dan zouden ze zich ook veel meer een zoutzak voelen.
29 January 2012, 23:45:24
Reply #10
  • Androgyne
  • ? to ? transgender
30 January 2012, 11:53:47
Reply #11
  • Vrouw
Als je mannen vraagt geld aan een groep te geven, dan doen ze dat eerder als ze horen dat hun groep wordt vergeleken met andere groepen, dan als ze als individu worden beoordeeld. Bij vrouwen maakt dat niet uit.
Ik kan me hier niet direct een situatie voor de geest halen, iemand? Kun je daarmee bedoelen dat mannen eerder geld in de bedrijfspot zullen stoppen dat bedoeld is voor een goed doel, dan wanneer iemand langs de deur komt  om geld in te zamelen?
Even later gaat het over mannen die samenwerken en male bonding. Ehm, sinds wanneer werken mannen samen? ???
Ook dit gaat voorbij...
8 February 2012, 08:35:55
Reply #12
  • Anders
Mannen werken wel degelijk samen. Ooit een hooligan in z'n eentje gezien? Dan is hij niets meer. Heb je er 2, dan komt dat gedrag al naar boven, zijn het er meer dan dat kan je al rellen krijgen. Mannen zijn heel gevoelig voor hoe hun omgeving hen ziet. Binnen de groep is al altijd strijd om haantje de voorste te zijn, dat is waar. Maar als puntje bij paaltje komt kiest met voor de eigen groep ipv een individu van een andere groep om verder te komen. Het is complex gedrag en soms is het moeilijk te zien maar het is er absoluut.